12 June 2007

Ştiţi...îmi cer scuze...eu nu am fiţe de publicitate...


Saptamana trecuta am fost la un interviu pentru un post de project assistant la o agentie de publicitate mare de la noi. M-am chinuit toata dimineata sa ma fac draguta, prezentabila, sa ma imbrac "profesional" dar in asa fel incat sa para totul natural, sa nu se vada ca m-am straduit prea mult desi, evident, ma straduisem ceva, schimbasem cateva outfit-uri si in ultimul moment ma hotarasem ca forma sutienului nu merge cu bluza, asa ca m-am mai schimbat o data, pe ultima suta de metri. Pe drum imi repetam in minte: "Calma, sunt calma, trebuie sa fiu calma, detasata, sigura pe mine....ba nu, trebuie sa scap de la locul asta de munca, trebuie sa-mi gasesc altceva, explodez, imi vine in fiecare zi sa ma dau cu capul de monitor", in fine, stiti voi (asta e o adresare directa a naratorului sau a autorului model in varianta lui Eco catre un presupus cititor, sau cititor model, tot in varianta lui Eco :))) Ajung cu inima cat un purice si cu mari indoieli asupra tinutei mele (care putea fi totusi caracterizata ca fiind "curatica") si a atitudiinii de persoana sigura pe sine la sediul respectivei agentii. Totul bine si frumos, un sediu foarte modern, cu influente decorative care urlau " the 50's ", ma prezint la receptie si sunt lasata sa astept intr-un cub de sticla cu niste fotolii rotunde si ample din plastic rosu care se lipeau de fund si erau teribil de incomode (ce-i drept, dadeau bine). Din colivia mea de sticla puteam sa admir angajatii agentiei intr-o continua forfota, mai toti cu un aspect neglije intentionat si cu tzoale scumpe aruncate pe ei ca o afirmatie cliseica de genul "Ei, am aruncat si eu dimineata pe mine ce-am gasit prin dulap, la repezeala"- adica un tricou Gucci si o pereche de blugi de cateva milioane ( ce mai, niste carpe). Intr-un final a venit si respectiva care trebuia sa ma intervieveze. Tipa era in ton cu contextul, foarte dezinvolta si mai mult decat aroganta. Timp de aproape o ora am apucat sa zic cateva cuvinte in pauzele dintre lungile si afectatele ei discutii la telefon, cu clientii, cu mama, cu fratele, si in final cu cativa prieteni. Cand apucam sa deschid gura...zbarrrrrrrrrr, nesuferitul ala mic si auriu mi-o inchidea pentru alte cateva minute bune in care nu aveam altceva de facut decat sa ma prefac ca nu aud conversatia si ca ma uit foarte interesata pe geam la don'soarele cu parul ciufulit, la don'sorii cu blugii tociti si adidasii mari cu sireturi desfacute si la domnisoara de la receptie, o femeie de 24-25 de ani, cu o atitudine aproape umila si la care toata lumea care trecea pe acolo se rastea invariabil. Dupa ce am admirat peisajul, timp de o ora, cu mici intreruperi in care apucam si eu sa leg cateva silabe curmate apoi in cel mai brutal mod, mi s-a spus ca o sa fiu contactata daca va fi cazul saptamana asta pentru a da un test si un interviu cu HR-ul.
Uf...imi pare atat de rau ca n-am si eu fite de publicitate!

9 comments:

maria said...

:) imi place cum ai surtprins exact lumea publicitatii. damn them! asta se intampla mai mult prin agentiile astea mari, unde daca nu ai fite, nu esti creativ frate! la astea mici se accepta si creier. foarte tare

Poesis said...

He heee...am trecut si eu prin ce ai trecut tu... Agentie maaaaareee, cladire impozanta, atmosfera de filme americane, fite??? CAT CUPRINDEEEE...Numai ca eu am mers plangand pe starda juma de ora dupa ce am iesit de acolo, fara nicio indoiala ca alta vizita nu aveam sa le fac prea curand dragutilor creativi.

sa-ti zburde ielele prin par said...

Mai, mai nou astia m-au chemat la inca un interviu...acum, sincera sa fiu nu stiu de ce (poate ma considera un animal ciudat si extravagant pentru ca am avut tupeul de a ma prezenta in simplitatea mea de "outsider").
Acum, ce o fi , o fi...Doamne ajuta si traiasca FIŢA.

Anonymous said...

hmmmmda.. nu-mi place de tine.. zau

sa-ti zburde ielele prin par said...

Bravo :P

kafkiana_news said...

Ei, da... acum 2 sapt am fost si eu tot cam in situatia asta, tot la agentie de pub., tot 50s, ceva mai putin aroganti, tre sa recunosc... iar a doua zi aveam interviu la redactia unui ziar "cu distributie limitata"... in limba engleza, despre romani, pentru straini (ridic spranceana, nu pot sa ma abtin)... mizerie crunta si oaeni imbracati in trening cu pantalonii rupti si murdari. in timpul interviului, fiul de 9 ani al directorului alerga tipand in jurul biroului "tati, nu vreau sa imi schimb hainele!!". nu m-a intrebat nimic, mi-a zis "incepi de maine" si apoi a tipat "carmiooooolaaaa" (asa o chema pe cea care avea sa ii fie sefa, pare-se). a aparut carmiola, si-a luat o tigara si m-a tinut pe coridor ca sa imi spuna cat de repede o sa ma adaptez si cat de relaxata e atmosfera in "redactie". vii la 12, pleci la 17... nu zau! a uitat sa prognozeze cat de repede pot sa fug pe usa. aici mi-am depasit chiar propriile asteptari. :))

sa-ti zburde ielele prin par said...

@Kafkiana_news: foarte tare faza...da, prefer agentia cu fite, sincer, prefer sa mi se arate usa pentru ca "nu sunt destul de buna" pentru ei decat sa o caut eu cu infrigurare... ce cosmar.

Vladimir said...

:)))) cat te-ai arnajat,coafat..ai mers degeaba,..oricum experienta de sine,bine scris..

Mikidos said...

sa te duci la interviu plina de curaj. sunt niste bieti oameni. si ei fac pipi si caca:)) de cate ori te enerveaza cineva asa sa te gandesti:)) dar! este o lumea plina de rautati..asta tre sa stii..si totusi este minunata..