15 October 2007

Vraja si amestec


Cu totii renuntam macar o data in viata, renuntam la scris, la noi, la vise si amintiri. Ne pierdem in amalgamuri pe care nu le cunoastem, in definitii si algoritmi pe care stim sa ii justificam, dar pe care nu i-am inteles niciodata...nu ne spun nimic, ne alunga doar din lumea noastra in alte lumi, ale altor oamenii care...au putut...si daca ei au putut noi de ce n-am putea. Uf, cam greu de inteles. Biblioteca mea e de un alb murdar (mai spre gri, ca hainele alea spalate cu detergenti obisnuiti care devin gri pentru ca ai folosit clor in loc de miraculoasa "nushtiuce") Si in biblioteca mea ma joc de-a madame Bovary in cadente stanesciene...ii beam sanii...trupul ei devenise carciuma...sarpe...sau parca...nu putea sa poata sa moara...si cainii si oamenii pe care inainte sa se nasca ii latrau... Prea complicat. Mai simplu e cand miroase a ploaie sub plapuma si el mormaie ceva de neinteles, de neant si de iubiri...si parca nu m-as vedea nicaieri altundeva...la bunica mea pe prispa miroase a vechi si betonul rece plange moartea lutului...lutul Ilarianei...s-o fi modelat pana acum...cine stie. In oale sunt cuiburi de viespi si paienjeni...a crescut nucul si tot ce nu e in strada e fals, e literatura...mi-e dor de miller (simona adu-mi cartea inapoi- parca era o melodie cretina asa, ceva de genul "Da-mi vara inapoi"). Cand o sa ne mutam o sa am un balansoar comod acoperit cu un sal colorat- am sa stau in el si am sa-mi legan povestile. La serviciu nu se face teratologie...sa fie...sa fie...urla ecoul de zane in mine...bucurestiul e frumos uneori, cand esti singur si ploua si cand e duminica si ti-e somn si cand vlad miroase a aer rece ca hainele inghetate care stateau in picioare cand eram mica si ca dimineata cand geamul se dezlipea cu greu...si-si plangea copii care mergeau la scoala. Daca vreau vin negru trebuie sa spal cana...o las asa.
Un mail mai mult nu a omorat pe nimeni...nici unul mai putin, e nevoie de multe lucruri ca sa omori un om...mai ales daca are pisica si stanescu si daca a citit miller. Nici miller nu omoara un om. Si apoi ne intorcem si nu mai stim de unde am plecat, de la salcia din parc si de sub papucii in care facea pisica pipi din cand in cand. Intr-o zi ne vom ridica si vom spune "gata, nu mai pot" si vom pleca...ne vom urca in trenul din semineu si vom fi dusi...in dulapul lui margritte e mereu intuneric si cald. Vom sta acolo si vom contempla...la biblioteca mea de un alb murdar spalata cu detergent obisnuit.

2 comments:

Andreea Dragan said...

Well, tare de tot postul, m-ai incalzit pentru cateva minute, desi ai vorbit de racoare si infrigurare... Imi place cum gandesti si cum iti asterni gandurile, cu o candoare demna de un copil sincer si maturizat precoce.Frumos.. chiar frumos...:)

sa-ti zburde ielele prin par said...

nu prea ma dau in vant dupa laude...adica uneori ma simt stanjenita si poate voiam ca asta sa insemne mai mult decat "poezia ta e pura ca catifeaua trandafirului stropit de roua diminetii"- sa nu radeti, da' eu chiar am auzit fraza asta- pe viu...poate ca e vorba doar de amestecul de influente cu care suntem bombardati zilnic si care bulverseaza...ma cam obsedeaza ideea asta in ultimul timp...in fine, nu prea stiu